Sunday, December 2, 2018


Nu mina damer och herrar lönar det sig att ta en kopp te eller något annat för det här är en lång en. På riktigt. Om ni vill ta och se inlägget som jag gjorde på måndagen där jag pratade om mina planer för veckan så kan ni ta och göra det här. Medan ni hoppar runt så kom ihåg att delta i giveawayn som jag la upp igår i det här inlägget! Ni kan vinna ett fina paket med Herbalife Nutrition produkter! Men nu skall vi dyka in i det som varit min vecka! Njut! 

Now ladies and gentlemen you really should take a cup of tea or something because this is a long one. Really. If you wanna see the post that I did on monday where I talk about the plans I have for this week you can do it here. And while you are jumping around do go join the giveaway I put up yesterday here in this post! You can win an amazing package of Herbalife Nutrition products! But now we are gonna jump into what has been my week! Enjoy!

Måndagen den här veckan gick precis som jag hade planerat. Alltså jag gick på jobb för några timmar till ett ställe där jag inte varit tidigare men det var ett riktigt trevligt ställe. Efter det tog jag mig till kontoret och hängde tills träningen klockan 18. Vi tränade ute och det var verkligen alldeles super. Man tror alltid att det skall vara helt hemskt och kallt, men om man rör på sig och är i bra sällskap så går det hur bra som helst. Jag tycker faktiskt om det nuförtiden. När jag kom hem så började jag ta itu med listan som jag skrivit på morgonen. På den listan stod t.ex. läs bloggar, ordna sminklådorna, gör instagram inlägg, lägg bort Bette Box innehållet och sånt. Det enda jag inte fick sträckat över den dagen var att skriva på inlägg. Men sånt tar jag inte stress över. Jag tog också och la bort lite byke från tvättstället och diskade så det känns som om jag gjorde tillräckligt för en dag.

Monday this week went pretty much as planned. I went to work for a few hours to a place I have never been to before but it was a nice place. After that, I took my stuff to the office and hung out there until the work out. We worked out outside which really is amazing. You do always think that it will be absolutely horrible and cold, but when you do keep moving and are in good company it goes very well. I do actually like it a lot. When I came home I started taking care of my list of things which I wrote in the morning. On that list, we had read blogs, organize the makeup drawers, do an Instagram post, put away Bette Box things and like that. The only thing that I didn't end up doing was writing a blog post. But I will not stress over things like that. I also did put away some laundry and did the dishes so I feel like I did enough for one day. 

På tisdagen var jag också på jobb en stund. På morgonen lyckades jag och W få in lite tid bara vi två och satt och tittade på tv. Sådant är också helt superviktigt ibland. När jag kom från jobbet så började vi laga mat och jag hade lyckats hitta ett recept på ugnsauraostkyckling och vi började laga på den. Jag kan verkligen rekommendera om ni tycker om kyckling och auraost. Den var verkligen helt supergod. Som tur så laga vi såpass mycket att vi fick till två dagar. Jag lyckades göra alla grejer på min lista vilket kändes så superbra. Jag hade bestämt att jag skulle ordna skrotlådan, skriva på inlägg, läsa bloggar, göra på videon (som finns här), läsa bok och göra books i wanna read in i bullet journalen. Inte helt dumt att jag fick alla gjort. Vi gick sent i säng.

On Tuesday I went to work for a while. In the morning me and Wallu got some time to just hang out and we watched some tv. It is important sometimes. When I came back from work we started making dinner and I had found a delicious recipe that had chicken and blue cheese. It was really a success so I recommend it. We were lucky because we did so much that we dot some the next day too. I managed to do everything on my list which always feels great. I had decided to go through a random drawer, write a blog post, read blogs, make a video (which you can find here), read a book and make a books I wanna read page in the Bullet Journal. Not bad if I say so myself. We did go to bed late. 

Onsdagen var en ledig dag från dagisjobb. Så skönt. Eftersom vi gick supersent och sova så bestämde jag mig redan på kvällen att jag inte skulle stiga upp klockan 7. Jag hade ändå inget jag skulle till på morgonen så jag kunde bra ta en liten sovmorgon. Så jag vaknade först 8:30. Det känns helt galet att jag nuförtiden tycker att 8:30 är sent. På morgonen när jag just fått mediterat så ringde dörrklockan. Det är bra att jag inte hänger runt naken så jag kunde bra gå och öppna då min andra hälft ännu låg i säng. Det var en gubbe som kom och kolla på batterierna eftersom de haft ljud för sig. Han var inte länge och sa att någon annan skulle komma och se på dem. Inte kanske sättet jag helst börjar dagen men det gick okej ändå. Vi tittade en del på Kaichou wa Maid-sama som är en helt super anime om ni gillar såna.
På kvällen var det dags för träning igen och fina Steffi var även med den här gången. Jag satt på kontoret och bokade jobb åt mig så var hon plötsligt bakom mig. Trots att jag visste att hon skulle komma så blev jag ändå överraskad. Träningen var helt super kan jag berätta åt er. Det är inte varje dag man gör 100 push ups. Efter träningen for jag och Steffi iväg på Trotsallt möte och efter det gick jag hem. Jag tog det ganska så lugnt hemma. Titta lite på youtube. Jag fick tre av sex gjort på den dagens lista. Kanske inte superbra men det är okej ibland. Jag fick läst på bloggar, skrivet på det här inlägget som ni läser och tvättat en maskin byke.

Wednesday was free from kindergarten jobs. It was nice. Since we went to bed super late I decided already in the evening not to get up at 7. I didn't have anything to go to that morning so I could sleep in a bit. So I woke up at 8:30. Feels so crazy that I nowadays feel like that it late. In the morning right when I had gotten my meditation done the doorbell rang. It is good that I don't go around naked in the apartment since I was the one who had to go open the door because my other half was still in bed. It was a guy coming to look at the radiators since the have been making some noises lately. He wasn't long and he couldn't do anything but said that someone would come and look at them. Not the way I wanna start my day but okay. We watched some Kaichou wa Maid sama after that which is a good anime if you like that sort of thing. 
In the evening it was time to workout again and the lovely Steffi was with us this time. I sat at the office just booking some shifts and suddenly she was behind me. Even though I knew she was coming I still got surprised. The workout was amazing. It is not every day you do 100 push-ups. After the workout, me and Steffi went to a Trotsallt meeting. After that, it was home. I took it pretty easy the rest of the day and looked at youtube. I got 3 of the 6 things done. Maybe not super great but okay. I did read blogs, wrote in this post and washed one load of laundry. 

På torsdagen hade jag en lång jobbdag och jag kan verkligen berätta att det kändes nog på kvällen. Jag var pånågotvis helt slut efter den dagen. Så jag kan helt ärligt säga att jag fick inte mycket gjort av min lista den dagen. Lite läste jag på bloggar och lyckades lite städa men annars så lät jag den listan vara. Ibland måste man bara ge sig själv lite luft och inte försöka för mycket. Jag tog och tvättade en maskin byke också, men det är så lätt. Wallu fick ta och diska när han kom hem eftersom jag bara inte lyckades. Jag hade en kompis som skulle komma på te, men det blev flyttat och kanske lika bra så.  Jag gjorde även en snabbmiddag och lagade en tjock shake på mintchoklad F1, vatten, PDM och jordgubbar. Den blev alldeles underbar.

On Thursday I had a long shift at work and I can tell you that I was feeling it in the evening. I was somehow completely dead after the day. So I can honestly tell you that I didn't get much done of the list. I did read blogs a bit and did manage to tidy up a bit but I let it be. Sometimes you just have to let yourself take it easy and not try too hard. I did wash one load of laundry too, but that is easy and fun. Wallu got to do the dishes when he came home because I just couldn't. I had planned with a friend that she would come for tea but that got moved and better so I think. I also made a quick dinner and made a thick shake out of mint chocolate F1, water, PDM and strawberries. It was delicious!

Fredagen var igen en lugn morgon före jobbet då jag igen hade en kort dag. På morgonen lyckades jag betala en del räkningar eftersom det var lönedag. Skönt att få bort såna lite. På väg hem från jobbet gick jag via butiken för att köpa grädde som vi behövde till pasta carbonaran som vi skulle laga till middag och under den butiksresan köpte jag även en adventskalender åt oss. En Kinder kalender med choklad i. Den såg så fin ut att jag kunde inte låta bli den. Något lite roligt åt oss hit i väntan på jul. Jag fick även städat tvättmaskinen (alltså alla saker som ligger på den), läst på bloggar, skrivet på inlägg och som sagt betalat på räkningar. Jag hade av någon orsak bara 4 grejer på den listan men jag fick ändå alla gjort så win på den saken.

Friday was a relaxed morning before going to work for a few hours. In the morning I managed to get some bills paid since it was payday. So nice to get some away. On the way home from work I went to the store to get some cream for the pasta carbonara we were gonna make for dinner and I also bought us a advent calendar. A Kinder chocolate one. It was so cute that I just couldn't resist. A bit of fun for us while waiting for christmas. I also did get all the stuff that are on the washing machine organized, read some blogs, wrote some on posts and as I said paid some bills. I for some odd reason only had 4 things on it but well I got them all done so that is good. 

På lördagen åkte vi till Tuomarikylän kartano med Ws familj för att se lite julstämning och så att familjens minsting skulle få rida på en häst och se julgubben. Där drack vi även årets första glögg och bara njöt. Vi blev även där för lunch och det var så härligt att bara ta det lugnt. På kvällen gick jag iväg på Emmas födelsedagsfest och hem kom jag vid 3 tiden på natten. Festen var riktigt rolig och jag hoppas verkligen att födelsedagsbarnet hade roligt. Jag hade faktiskt skrivit upp några grejer för dagen men fick inga gjort då jag hade så mycket annat, men det är okej eftersom jag funderade på att inte ha på veckoslut. Så har jag lite fritt då.

On Saturday we went to the Tuomarikylän manor with Ws family to get some christmas spirit and so that the smallest in the family would get to ride on a horse and see Santa. There we drank the first glögg of the year and just enjoyed. We stayed at the parents' place for lunch and it was so nice to just chill. In the evening I went to Emma's birthdayparty and got home at 3 o'clock in the night. The party was a blast and I really hope that the birthdaygirl had fun. I did write some things down for the day but I didn't manage to do any of them, which is fine since I have been thinking that I shouldn't have any during the weekend. So that I can have some free time. 

Söndagen startade alldeles för tidigt för mig pågrund av att jag kom i säng först kring 3. Vi skulle iväg till Ws föräldrar på brunch vid 11 så det var bara att stiga upp och göra sig i ordning. Jag hade lyxen att få morgonmål serverat. Jag bad Wallu att laga den så att jag kunde ta och klä på mig och sminka mig lite medan han fixade. Han är alltid färdig på tre sekunder så jag behövde lite mera tid. Brunchen var helt super och det är alltid roligt att spendera tid med dem. God mat är aldrig heller fel. Årets första jultårtor är nu uppätna och jag har faktiskt några här framför mig som vi fick med oss. Wallu tog med de flesta till pojkarna när han for iväg och spela men jag tog några åt mig. När vi kom hem så började vi laga fisksoppa för första gången någonsin för oss båda men det gick riktigt bra och den blev ätbar. Sen for W iväg och jag tog en liten powernapp före jag sedan la tvättmaskinen igång och började skriva igen. Det enda jag har på listan idag är att skriva färdigt det här inlägget och det skall jag verkligen.

Sunday did start a bit too early for me since I did get into the bed at 3. We were going to Ws parents for brunch at 11 so I just had to get up and get myself ready. I had the luxury to get breakfast served. I asked Wallu to do it so that I could get myself dressed and put on some makeup while he did it. He is always ready in like 3 seconds and I just take a bit longer. The brunch was amazing and it was so nice to spend time with them all. Good food is never wrong. The first Christmas goodies have now been eaten and I have a few in front of me that we got with us. Wallu did take most of them with him when he went to play with the boys but I got a few. When we came home we started making fish soup for the first time ever, for both of us but it did go well and it was edible. Then W left and I took a little power nap before I put on the washing machine and started writing this again. The only thing I today have on my list is to get this post out and that will happen. 

Det har nog definitivt varit en bra vecka helt klart. Mycket allt möjligt och en del jobb. Det är alltid plus. Nu vill jag gärna höra vad ni gjort nu förra veckan. Har ni gjort något speciellt roligt? Berätta gärna! 

Nu skall jag ta och diska bort en kastrull och sedan ta och äta några jultårtor och titta på youtube tills jag inte hålls uppe mera och faller i säng. Puss på er!

It has been a very good week. A lot of fun things and a bit of work. So it is very good. Now I would love to hear what you have been up too this week. Have you done something fun? Tell me!

Now I am gonna go wash a few dishes and then eat a few jultårtor and watch youtube until I can't stand and just fall into bed. Kisses!

No comments:

Post a Comment


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...